Únor 2012

Socka chce utéct někam, kde není Signál!

27. února 2012 v 20:42 | Správná Socka

Nový film podle scénáře M.Epsteina Signál jsem ještě neviděl. Soudě podle recenzí to sice není žádná katastrofa, ale ani žádná sláva. Spousta diváků trestuhodně opomíjí televizní filmy a proto neví, že Epstein už napsal film Šejdrem, který je také o životě na vesnici a není vůbec, ale vůbec špatný. Naopak, je to přijemná letní komedie, která občas udeří na vážnější strunu. Je škoda, že tenhle film nešel do kin.
Ale to jsem odbočil, proti Signálu nic nemám, co mě ale nebetyčně sere, je ta doprovodná píseň. Tato narychlo složená pič....a má za úkol podpořit propagaci filmu, v podstatě to není píseň, ale normální reklama. Avšak rádia ( není vůbec od věci spekulovat o účinném rádiovém lobingu ) po téhle návnadě skočila jak divá a člověk už pomalu nemůže vyrazit z baráku, aby to na něj odevšud neřvalo. Text dementní, hudba naprosto nijaká a nezajímavá.To už i ten Míša David je aspoň větší hitmaker. Chápu, že staršího posluchače už z Davida a Olympicu nepředěláš. Ale mládež? V době internetu, kdy si zajímavou hudbu dokáže vyhledat i cvičená opice, je pro mě popularita této písně opravdu záhadou.

Forman

26. února 2012 v 20:12 | Správná Socka
Forman má 80, běžte se podívat do stánku a téměř nenajdete časopis, který by ho neměl na přední stránce. Několik jsem jich četl, články jako přes kopírák. Nová vlna, Lásky plavovlásky ,Hoří má panenko...bla bla...Amerika...bla bla....nemůže se prosadit...bla bla...Přelet, Nicholson a Oskary...bla bla. Naprostou většinu článků by zvládl kdejaký maturant s wikipedií za cca hodinu čistého času. Přitom Formanův život je minimálně stejně zajimavý, jako zápleky jeho filmů. Jeho biografie je jedna z nejlepších knížek, co znám. Dalo se vyjít ze všech těch historek a dohledat jejich aktéry a zjistit pokračování některých zajímavých příběhů. To by ale vyžadovalo spoustu času a opravdové novinařské práce. Hlavně, že máme na mediální trhu výběr z tolika titulů, škoda, že všechny chrlí to samé.

Tristní je zejména víkendová příloha MF Dnes. Hřebejk OK, ale koho dalšího sehnali na vyjádření se k Formanovi? Vejdělka a Renče. Vejdělkovi poslední dva filmy dosáhly úrovně Kameňáků, prostě typická řachanda pro masy. Vejdělek je vlastně naprostý protipól Formana, zdá se, že natočí cokoliv, když na to jsou peníze. Přitom na začátku kariéry prokazoval jistý slibný potenciál.

A Renč? Autor filmu Na vlastní nebezpečí. Filmu s příběhem, který vás doslova ohromí svou debilitou. Ostatně Renč nikdy žádný velký talent nebyl. Reqiém ještě ušel a tenkrát to byl trhák, jenomže to, co tenkrát lidi šokovalo a bylo u nás nové ( např. lesbické a sadistické praktiky), už se dnes zdá být spíše úsměvné. Ten film strašně zestárl. A Rebelové jsou řemeslně perfektně zvládnutý komerční muzikál, ale nic víc. A čím se dál může náš pan mistr, kromě řady totálních filmových propadáků, pochlubit? Třeba milionovou reklamní kampaní proti pití za volantem, kterou v zápětí zakončil vlastním řízením pod vlivem, ke kterému se nikdy nepříznal (útěk z místa činu, řídil prý kamarád, hm,hm jasně.). Well done, mister! Nejvíc jsem se smál, když se tam Renč rozepisuje o české závisti a jak to mají talentovaní tvůrci těžké. Renč své genialité sám tak mocně věří, že bych mu skoro uvěřil, že tyhle řádky píšu skutečně jen proto, že mu pouze závidím jeho talent. Škoda, že za 20 let své řežisérské práce za sebou pořád nemá jediný film, který by jeho talent prokazoval.

Řidič, anebo kokot

18. února 2012 v 18:52 | Správná Socka


Právě jsem dostal v hospodě pivo jménem Dudák Driver. Je to k pláči, co vím, tak i všechny ostatní pivovary založily své reklamní kampaně pro nealko piva na argumentu s řízením. A Dudák to má rovnou v názvu. Krásná charakteristika tohoto věčně přiopilého národa. Jediná opravdu uznatelná výmluva, proč se nechcete ožrat je, že musíte řídit (a i to v mnoho regionech není pádný důvod). Dal si nealko pivo, tož buď řídí, anebo je to kokot.

11. Stahujou jen socky

14. února 2012 v 21:29 | Správná Socka
V novinách se najednou nepíše o ničem jiném než o stahování. Debaty se točí v kruhu. Co však příliš často nezaznělo?
1.

V některých oborech nejste bez stahování téměř konkurence schopní. Ku příkladu filmový a hudební publicisté, nebo tvůrci. Jak jinak chcete naposlouchat a nakoukat ty kvanta hudby a filmů. V knihovně? Pujčení cdčka v knihovně dnes stojí skoro stejně jako koupě alba v digitální podobě. Pokud si chcete udělat přehled, musíte vidět a slyšet desítky tisíc filmů a alb. Kde na to má člověk vzít? Ano, je to ubohý alibismus, ale tak to prostě je. Pro mě je důležitejší, že tihle lidé mají hudbu a filmy rádi a proto je i kupují. I já mám doma slušnou sbírku filmových a hudebních klenotů, nepopírám ale, že kdybych si chtěl koupit všechny díla mých oblíbenců, tak bych musel být milionář. Lidé vždycky sdíleli hudbu a filmy, je to silnější než jejich zásady a pochybuju, že se to někdy změní.

2.
Hodně se psalo o novodobém zbojnictví. Ale nejde jen o to krást, jde spíš o to mít vliv na to, co se vydává a točí.

Jakou má občan šanci ovlivnit co do něj média chrlí? U komerčních nulovou, u veřejnoprávních minimální. Občan si platí Českou televizi, aby ku příkladu natáčela adaptaci zavražděné Simony Monyové (Tchýně a uzený). O mrtvých jen dobře, ale co má tahle autorka brakové literatury společného s kulturou, či uměním?

Český rozhlas s rozpočtem v řádech desítek milionů nedokáže zaměsnat ani dramaturga na plný úvazek. A tak nam za naše peníze vybírá v Radiožurnálu hudbu stojvedoucí metra. A ještě se vymlouvá, že on nic, že to všechno počítač. Kdo ale sází do počítače kulturní klenoty jako je zpěvačka Kristýna?

Fond pro podporu české kinematografie zamítne podporu scénáře o Čunkovi talentovaného Roberta Sedláčka a místo toho dá miliony na kdejakou kravinu. Například dokument Ztracená dovolená (2006), filmaři veselé cestují i za peníze nás daňových poplatníků a pátrají po Číňanech na fotkách. Nic samozřejmě nevypátrají a tak ke konci filmu udělají to, co měli udělat hned a zkontaktují čínské velvyslanectví, které jim je najde. Kdyby to ale udělali hned, tak nemá film 85 minut, ale 5 a štáb by si za naše peníze pěkně nepocestoval.

Občan je bezmocný, z jeho peněz se platí kraviny a on s tím nemůže nic dělat. Ale je tu stahování, občan může tak jako Robin Hooda podporovat začínající umělce, o kterých ví, že si na sebe sotva vydělají. Když mám v peněžence 300kč, tak je dám radši za nové album WWW, než za Pearl Jam. Eddie Vedder se možná naštve, ale věřím, že bez mých tří stovek přežije ( Mimochodem mám originálku Ten a Vitalogy, takže zas Eddie nemůže říct, že bych ho vždycky jen okrádal.)

Navíc kvalitní filmy a hudbu můžete na netu doporučit a braky pomluvit. Dá se tedy říct, že i když si nic nekoupíte, můžete autora podpořit. Vezměte si už zmiňovaného Roberta Sedláčka, momentálně je z něho hvězda českého filmového nebe. Novináři o něm pravidlně píší jako o nejlepším českém režisérovi. A přitom tento režisér začal tak, že natočil tři filmy na které skoro nikdo nepřišel. Ale lidé o nich mluví a píší a on díky tomu dostal možnost dál točit, protože návštěvnost není všechno.

Tohle "zbojnické přerozdělování" má tedy i svá pozitiva. I proto hudební vydavatelé tolik bijí na poplach, lidé přestali kupovat ty hrůzy, co do nás cpou a začali si pečlivě vybírat koho podpoří.

Celý tento článek vyznivá jako jednoznačná podpora stahování, ale já si samozřejmě uvědomuju, že stahování umělcům škodí. Snažím se podporovat zejména ty, kteří nejsou součástí středního proudu, protože vím, že se ztěží uživí.
Loučím se s pozdravem:

10. Socka vs zprávy

12. února 2012 v 22:11 | Správná Socka
Televize Nova naprosto předčila mé očekávání. Myslel jsem, že vrcholem jsou její úžasně objevné zprávy typu:
za a )na horách je sníh, vlekaři a hospodští naříkají jak nestíhají.
b) na horách není sníh, vlekaři a hospodští naříkají že nemají práci.

Dalším příkladem jsou jejich dementní animace, aby si divák udělal představu. Legendární je kupříkladu střet jezevčíka s kancem v počítačové animaci ala Mortal Kombat. Ale tohle, tohle mě vážně dostalo:



Přemýšlel jsem, kam se dá ještě zajít. Opravdu by z dnešních televizních událostí níže uvedená zpráva nějak vybočovala:

Reportér: Ano, Zbyňku, podle posledních dostupných informaci jsme zjistili, ze stěrače opravdu stírají.

Moderátor: Děkujeme Tomáši, a diváky by dále jistě zajímalo, jak jsou na tom klaksony?

Reportér: Tak klaksony v současné chvílí troubí, podle posledních informací troubily celé ráno a vše nasvědčuje tomu, že by i odpoledne neměly přestat troubit. To je vše a nyní už předávám slovo Karlu Voříškovi. Karle, co u vás, jak to vypadá se světly? Svítí?...

Stojí vůbec za to chodit do divadla na komedie? Není lepší si pustit každý večer zprávy?