9. Socka vs hudební producenti

24. ledna 2012 v 23:13 | Správná Socka


Hudební společnosti jako nejčastějí argument proti stahování uvádí příklady nákladnosti hudební produkce a dobrého studia. Tvrdí, ano jistě, existuje lo-fi přístup, ale to je jen jedna cesta a některé hudební styly nejdou dělat s levnou aparaturou a studiem. Někdy mají pravdu, ale jisté je, že hodně přehání. Vemte si třeba takovou Jessie J, současnou hvězdičku. Natočila několik videí na obyčejnou kameru z nějakého hotelu (je celkem jedno zda to byl její nápad, či producentů) a stala se z ní hvězda. Mizernej zvuk, ale krásnej hlas. Ve svých první písních si střihla baladu, rap i bluesovou polohu. Video už je na youtube nedostupné, vystřídal jej oficiální videoklip. Není to náhodou proto, že bylo daleko populárnější než ta děsivě přeprodukovaná studiová verze? Našel jsem ho tady:


http://wn.com/JESSIE_J_%27BIG_WHITE_ROOM%27_IN_MY_BATHROOM_IN_LA!!

(dále doporučuju výborné Mama knows best, opět v původní lo-fi verzi)

Z Jessie se právem stala internetová hvězda a natočila album plné písní a klipů, které zní a vypadají takto:




Holku s krásným hlasem a osobním kouzlem ( X-factorem chcete-li ) se producentům podařilo přetvořit v obyčejnou popovou micinku ala Kate Perry, Britney a další. Zabili v ní všechno to, čím se lišila, co na ní bylo zajímavé. A pak ještě argumentují tím, jak stahování škodí hudbě, jelikož si hudební společnosti nemohou dovolit investovat peníze do začínajících umělců. A tohle má být jejich devíza?





Dalším příkladem může být Vypsaná Fixa, která své předchozí album natočila za nekřesťanské peníze v Londýně, ale ve výsledku je daleko horší, než alba která kluci nahráli za třetinový peníz u nás. Tož tolik k nenahraditelné práci drahých producentů a studií.
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama